تعویض مفصل ران

عمل جراحی تعویض مفصل ران

عمل جراحی تعویض مفصل ران دارای سه مرحله می باشد که عبارت می باشند از:

  • کنار زدن پوست و عضلات و رسیدن به مفصل
  • مهیا کردن استخوان لگن و کار گذاشتن کاسه
  • مهیا کردن قسمت ران و کار گذاشتن سر و دسته

در مرحله نخست پزشک عضلات اطراف مفصل را کنار زده ،کپسول مفصلی ( پرده بافتی کلفتی که در اطراف مفصل قرار گرفته است ) را بریده و خارج می سازد. و سپس سر و گردن استخوان ران و استابلوم کاملا مشخص شده و ظاهر می گردد ( لابروم استابولوم که یک بافت شبیه غضروف در لبه استابلوم می باشد ) خارج می گردد.

در مرحله بعدی نخست سر و گردن استخوان ران خارج شده و بعد با استفاده از رنده های ویژه ای غضروف باقیمانده داخل حفره استابولوم خارج گشته و کاسه استابولوم به صورت کاملا گرد و کروی در آورده می شود.

بعد کاسه فلزی مفصل مصنوعی ران در داخل حفره استخوانی شکل قرار داده شده و بعد از ان هم کاسه پلی اتیلن در درون کاسه فلزی قرار داده می شود.

مرحله بعدی نیز به این صورت می باشد که نخست به وسیله ی سوهان های مخصوصی بالای استخوان ران را از داخل سوراخ می کنند .گردن و سر موقتی روی آن قرار داده شده و سر درون کاسه پلی اتیلنی قرار داده می شود.

هنگامی که پزشک اطمینان حاصل کند که اندازه سر و گردن و دسته مناسب بیمار می باشد آن ها را خارج نموده و دسته اصلی را در داخل استخوان ران گذاشته ، سر را بر روی گردن فلزی قرار داده و بعد سر را درون کاسه پلی اتیلنی می گذارد.

بهترین پزشک ارتوپد برای تعویض مفصل ران

بهترین پزشک ارتوپد برای تعویض مفصل ران

هزینه تعویض مفصل ران

هزینه تعویض مفصل ران

تعویض مفصل زانو  , تعویض مفصل زانو ,  تعویض مفصل ران , تعویض مفصل لگن   , تعویض مفصل لگن ,  جراحی پای پرانتزی , جراحی پای پرانتزی ,  جراحی پای ضربدری ,  جراحی زانوی ضربدری , متخصص ارتوپد ,  متخصص ارتوپدی ,  متخصص ارتوپد کودکان , ارتوپد اطفال ,  ارتوپدی پا , متخصص ارتوپد پا ,  ارتوپد دست , جراح زانو , ارتوپد  , تعویض مفصل ران ,

 

 

عمل جراحی تعویض مفصل ران چه کمکی می تواند به بیمار بکند؟

یکی از مزایای تعویض مفصل ران این می باشد که می تواند درد مفصل ران در ناحیه لگن را برطرف سازد.

در ضمن عمل جراحی تعویض مفصل ران می تواند به صورت چشم گیری محدودیت حرکتی مفصل ران را از بین ببرد و کوتاهی پای بیمار را تا حد زیادی و یا کاملا از میان ببرد .در ضمن انجام این عمل جراحی یعنی عمل جراحی تعویض مفصل ران سبب خواهد شد که لنگش بیمار نیز به صورت فوق العاده ای مرتفع شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد